Mobile menu button
Design District Zagreb logo
PRETHODNI POST

IGOR MIRKOVIĆ: Ne želim nikuda odavde

SLJEDEĆI POST

EVELINA TURKOVIĆ: Sve što radimo na radiju postaje materijal za nešto novo

 

NEBOJŠA TARABA: Sjajan je osjećaj živjeti u gradu unutar grada

 

Nebojša Taraba uspješni je televizijski producent i novinar, poznat po hit-serijama u formatima reality showa (Dvornikovi, Policijska patrola) i urbanog krimića (Mamutica).

Zajedno sa suprugom Tihanom Tarabom (renomiranom produkt dizajnericom i članicom studija Grupa) i djetetom, Nebojša Taraba živi u Martićevoj ulici koju iskreno obožava, kao i cijelu okolicu.

Nebojša Taraba: Prije pet godina, naše preseljenje u Martićevu bilo je potpuno svjestan izbor — očekivali smo rođenje djeteta, a kvart je nudio idealnu infrastrukturu: blizinu tržnice, vrtića, škole, domova zdravlja, dječjih igrališta i centra grada, a opet mir i sigurnost prigradskog naselja. Slučaj je htio i da i supruga i ja imamo urede u kvartu, što situaciju čini idealnom. Sjajan je osjećaj živjeti u malom gradu unutar grada. Čitava je četvrt omeđena gradskim prometnim žilama kucavicama, Vlaškom i Zvonimirovom, tako da je prometno uključivanje u gradski ritam potpuno “bezbolno”. Pritom imate osjećaj života u svjojevrsnoj oazi.

Teško je izdvojiti neki zaštitni znak kvarta, cijeli je pomalo ‘frikoidan’. Recimo, postoje dućani koji su po svemu jedinstveni. Jedan u Tuškanovoj prodaje samo teleskope i mikroskope, drugi perike… Postoji i fantastičan dućan s delikatesama, Pinklec, kakvog se ne bi posramio ni njujorški Greenwich Village, pa Croatian Design Superstore na početku ulice, puno je zanimljivih lokala (Blok bar, Divas, Verde…), puno malih zelenih skloništa za sjedenje na klupi i kontemplaciju… Tu je i čitav niz ‘kamena međaša’ moderne i suvremene hrvatske arhitekture.

Obožavam činjenicu što mi je plac nadohvat ruke, pa je i naša prehrana značajno kvalitetnija. Kuhanje je moj hobi i dosta slobodnog vremena provodim upravo vrzmajući se na placu i uokolo. Volim se prošetati do Blok bara, gdje uvijek puše lagani vjetrić, pa je ugodno i za najvećih vrućina. S kćerkom radom skoknem do one ‘potkove’ iza osnovne škole Matka Laginje ili do Vitićevog nebodera, tamo se skuplja njezino društvo iz vrtića, a sunce u zalasku čitavom prostoru, koji je otvoren prema zapadu, daje posebnu draž… K tome, sastav ljudi koji žive u kvartu je vrlo zanimljiv, što je u interakciji iznimno socijalno i intelektualno poticajno.

Imam osjećaj da se čitava četvrt već sad razvija u dobrom smjeru i da se samo po sebi događa dolazak novih sadržaja prema potrebama i zahtjevima ljudi koji žive u tom prostoru. To je najbolji mogući put i način. Bio bih načelno sretniji s malo više komunalnog reda, ali to je nešto na što stanovnici i nemaju previše utjecaja.

 
 

POVEZANO

PULS*AR

PULS*AR je osnovan u prosincu 2013. godine, kao nova postava etabliranih arhitekata s velikim iskustvom stečenim kroz individualnu profesionalnu karijeru od gotovo dvadeset godina. Uz njihovo zajedničko djelovanje vezan je širok raspon različitih koncepata, dizajna i realizacija projekata, čime su zaslužili brojne međunarodne nagrade i priznanja.

Program bar

Bar Program smjestio se u prostoru bivšeg šarmantnog bistroa Divas. Saša Žerajić, nezaobilazno i omiljeno lice Divasa, koji je ondje radio od otvaranja, odlučio je u istom prostoru realizirati vlastiti koncept.

Atelier Ane Barbić Katičić

Ana Barbić Katičić kontinuirano, 15-ak godina (od završetka studija na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu), samostalno i skupno izlaže u Hrvatskoj i inozemstvu (Francuska, Belgija, Izrael). Do sada je izlagala 20-ak puta samostalno.

Dom sindikata grafičara

Sindikat grafičke i nakladničke djelatnosti Hrvatske je sa svojih 147 godina neprekidnog rada najstariji sindikat u Hrvatskoj, ali i šire, osnovan kao Hrvatsko tipografičko društvo.

Kreativni centar Ledana

Unutrašnjost bloka u Bauerovoj 19 jedan je od primjera dugogodišnjeg nastojanja za očuvanjem bivšeg industrijskog kompleksa tvornice leda kao prostora od javnog značaja, a protiv pokušaja njegove privatizacije.