Mobile menu button
Design District Zagreb logo
PRETHODNI POST

HERMES ARRIAGA SIERRA: Zona stvaranja novih ideja i inovativnih modela

SLJEDEĆI POST

IGOR MIRKOVIĆ: Ne želim nikuda odavde

 

STANKO HERCEG: Mi susjedi smo fenomenalna škvadra

 

“Kad ti ovdje zatreba usluga, samo pitaj susjede znaju li nekoga tko ti može pomoći i reći će ti sve. Ako bi mi baš sad krepao auto, ljudi na cesti odmah bi mi pomogli. Jako smo druželjubivi. To je to. Nije bitno tko si i kaj si, bitna je škvadra.”

Filmski snimatelj i fotograf, Stanko Herceg jedan je od onih kojima se Martićeva uvukla duboko pod kožu, toliko duboko da ga inspirira u svakodnevnim navikama i umjetničkom radu. Sjeli smo na kavu u Divas da čujemo njegovu priču.

Stanko Herceg: Živim u Martićevoj već dvanaest godina, no i prije toga sam bio u kvartu, samo malo dalje. Originalno sam s Trešnjevke, no došao sam ovdje kako bih bio u centru jer je tu lakše živjeti, a opet se radi o kvartu u punom smislu te riječi. Jednom kad pređeš Draškovićevu prema zapadu, u centru više nema susjedstva, ljudi koji tamo žive uopće se ne poznaju, a mi se tu svi znamo. Glavna prednost kvarta je naša mala zajednica. Frend mi živi u blizini, u Mrazovićevoj, i nema pojma tko mu je prvi susjed. Ja ovdje znam kak’ se zovu konobari, dućandžije, frizeri, vlasnici restorana… Možeš izaći vani u trenirki, nema problema. Ovo susjedstvo je mala oaza u zagrebačkom Donjem gradu. Zato ga volim.

S druge strane, kako imam tri kćeri, važno mi je što im kvart pruža lagodan život — sve im je nadohvat ruke, sve školske i izvannastavne aktivnosti: sport, ples, itd… Sve je na pet minuta pješke. Kvart me inspirira kao takav. Pretprošle godine sam u Klovićevim dvorima imao veliku izložbu posvećenu kvartu, Pogled s prozora / fotografija i čisti film. Počeo sam snimajući fotke s mog prozora u Martićevoj, ali poslije sam se spustio i na ulicu, naravno. Bila je to serija fotografija napravljena isključivo u kvartu, od Draškovićeve do Kvatrića.

Kao veliki ljubitelj motora i bajkerske kulture, Stanko nije imao problema s prijašnjim usmjerenjem Martićeve. Premda se prisjeća starih dana s malo nostalgije, shvaća sve prednosti suvremenog identiteta svoje ulice i uživa u njima.

SH: Kad sam došao ovdje, Martićeva je bila ulica motora i autodijelova. Oduvijek je bila okupljalište bajkera i frikova, jakih faca s bijesnim autima, njima je to bilo kul. Dečki su se vozili okolo, a cure su uvijek bile u blizini… No, već je u moje vrijeme ta scena počela opadati, iako je Savez motorista još uvijek ovdje, ali dućani su se preselili na periferije. Otpočetka mi se činilo da bi Martićeva mogla biti kao jedna od onih ulica u Berlinu, s dobrim bircevima, različitim umjetničkim galerijama… To se napokon počelo prirodno događati s otvaranjem Croatian Design Superstorea, Galerije 3.14 i drugih mjesta… Čak sam i ja htio tu otvoriti galeriju, ali zasad nisam uspio skupiti neophodnu lovu.

Naposljetku, ono što je specifično za kvart prije svega su ljudi koji u njemu žive, a oni čine nesvakidašnje i nekonvencionalno društvo koje aktivno radi na poboljšanju svog životnog prostora.

SH: Puno umjetnika i umjetnica živi ovdje: filmaša, dizajnera, slikara, kipara i tak’ dalje… Ne znam zašto, ali tako je. Svaki dan se vidimo. Svake jeseni organiziramo druženje u Tomašićevoj koja je toga dana zatvorena za promet i napravimo tulum. Kafići prodaju jeftinu cugu, mi dogovaramo živu muziku, zezamo se na klupicama, upoznajemo nove ljude koji su u međuvremenu stigli… Ono, gdje drugdje to možete naći?

 
 

POVEZANO

PULS*AR

PULS*AR je osnovan u prosincu 2013. godine, kao nova postava etabliranih arhitekata s velikim iskustvom stečenim kroz individualnu profesionalnu karijeru od gotovo dvadeset godina. Uz njihovo zajedničko djelovanje vezan je širok raspon različitih koncepata, dizajna i realizacija projekata, čime su zaslužili brojne međunarodne nagrade i priznanja.

Program bar

Bar Program smjestio se u prostoru bivšeg šarmantnog bistroa Divas. Saša Žerajić, nezaobilazno i omiljeno lice Divasa, koji je ondje radio od otvaranja, odlučio je u istom prostoru realizirati vlastiti koncept.

Atelier Ane Barbić Katičić

Ana Barbić Katičić kontinuirano, 15-ak godina (od završetka studija na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu), samostalno i skupno izlaže u Hrvatskoj i inozemstvu (Francuska, Belgija, Izrael). Do sada je izlagala 20-ak puta samostalno.

Dom sindikata grafičara

Sindikat grafičke i nakladničke djelatnosti Hrvatske je sa svojih 147 godina neprekidnog rada najstariji sindikat u Hrvatskoj, ali i šire, osnovan kao Hrvatsko tipografičko društvo.

Kreativni centar Ledana

Unutrašnjost bloka u Bauerovoj 19 jedan je od primjera dugogodišnjeg nastojanja za očuvanjem bivšeg industrijskog kompleksa tvornice leda kao prostora od javnog značaja, a protiv pokušaja njegove privatizacije.