Mobile menu button
Design District Zagreb logo
PRETHODNA LOKACIJA

Dizajn centar Zagreb

SLJEDEĆA LOKACIJA

Biskupska vrtna kuća

 

Meštrovićev paviljon

Marker ikona
Architecture
 

Bilo da impozantnu zgradu usred Trga žrtava fašizma zovemo Dom Hrvatskog društva likovnih umjetnika, Meštrovićev paviljon ili Džamija, riječ je o jednom od najprepoznatljivijih arhitektonskih simbola Zagreba.

Meštrovićev paviljon je spomenik bogate i vrlo turbulentne povijesti, koji je s promjenama političkih režima redovito mijenjao i svoju funkciju. Ovo reprezentativno zdanje svaka vlast je htjela pošto-poto iskoristiti za svoje ciljeve. Zgrada je podizana od 1933. do 1938. prema idejnoj skici slavnog kipara Ivana Meštrovića, dok su arhitektonske planove izradili H. Bilinić i L. Horvat. Izvorna namjena zgrade bila je da istodobno bude spomenik jugoslavenskom kralju Petru I. Velikom Osloboditelju i Dom likovnih umjetnosti, no već su je tada kolokvijalno zvali Meštrovićev paviljon prema njezinom stvaraocu. Već 1941. godine, s dolaskom Drugog svjetskog rata u regiju i proglašenjem kvislinške NDH, zgrada mijenja funkciju i postaje gradska džamija. Oko nje se grade tri ogromna minareta i temeljito se preuređuje interijer.

Iako je zgrada kao džamija zaživjela tek 1944., a to je prestala biti već 1945., u lokalnom žargonu je ostala tako upamćena do dana današnjeg, pa ju gotovo svi Zagrepčani zovu upravo Džamijom. U doba socijalističke Jugoslavije, Džamija je postala prvo Muzej narodnog oslobođenja, a potom Muzej narodne revolucije. Interijer je ponovno sustavno preuređen, ovaj put prema projektu arhitekta Vjenceslava Richtera. Naposljetku, godine 1993. zgradi je vraćena njena izvorna namjena, kao i staro službeno ime zagrebačkog Doma hrvatskih likovnih umjetnika. Sveobuhvatna obnova i restauracija zgrade odvijala se od 2001. do 2006. godine.

 
 
 
 

POVEZANO

PULS*AR

PULS*AR je osnovan u prosincu 2013. godine, kao nova postava etabliranih arhitekata s velikim iskustvom stečenim kroz individualnu profesionalnu karijeru od gotovo dvadeset godina. Uz njihovo zajedničko djelovanje vezan je širok raspon različitih koncepata, dizajna i realizacija projekata, čime su zaslužili brojne međunarodne nagrade i priznanja.

Program bar

Bar Program smjestio se u prostoru bivšeg šarmantnog bistroa Divas. Saša Žerajić, nezaobilazno i omiljeno lice Divasa, koji je ondje radio od otvaranja, odlučio je u istom prostoru realizirati vlastiti koncept.

Atelier Ane Barbić Katičić

Ana Barbić Katičić kontinuirano, 15-ak godina (od završetka studija na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu), samostalno i skupno izlaže u Hrvatskoj i inozemstvu (Francuska, Belgija, Izrael). Do sada je izlagala 20-ak puta samostalno.

Dom sindikata grafičara

Sindikat grafičke i nakladničke djelatnosti Hrvatske je sa svojih 147 godina neprekidnog rada najstariji sindikat u Hrvatskoj, ali i šire, osnovan kao Hrvatsko tipografičko društvo.

Kreativni centar Ledana

Unutrašnjost bloka u Bauerovoj 19 jedan je od primjera dugogodišnjeg nastojanja za očuvanjem bivšeg industrijskog kompleksa tvornice leda kao prostora od javnog značaja, a protiv pokušaja njegove privatizacije.