Mobile menu button
Design District Zagreb logo
PRETHODNA LOKACIJA

Grupa studio & showroom

SLJEDEĆA LOKACIJA

Prostoria showroom

 

Penezić i Rogina arhitekti

Marker ikona
Architecture/design studio
 

Penezić i Rogina sebe vole nazivati arhitektima opće prakse, ističući tako raznovrsnost svojih projekata.

Uvijek spremni za rad u različitim tipologijama, Vinko Penezić i Krešimir Rogina su među prvima prepoznali kreativni potencijal četvrti u kojoj i dan-danas rade. Oni su proslavljeni hrvatski arhitekti srednje generacije, koji rade zajedno još od studija na Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu koncem sedamdesetih. Njihova suradnja formalizirana je 1991. osnivanjem arhitektonskog biroa Penezić & Rogina, makar su se proslavili već osamdesetih pobijedivši na državnom natječaju za projekt Plivališta i atletskog stadiona Mladost u Zagrebu (1984.), te na natječajima Shinkenchiku i Central Glass u Japanu, gdje su u žirijima sjedili neki od najpoznatijih svjetskih arhitekata. Njihova veza s Japanom duga je i postojana, obilježena osvajanjem nekoliko javnih natječaja, a 2012. je okrunjena projektiranjem i izgradnjem Svjetionika japansko-hrvatskog prijateljstva u Tokamachiju, što je prva građevina hrvatskih arhitekata u toj dalekoistočnoj zemlji.

U domovini su Penezić i Rogina gradili doslovno posvuda. Među njihovim projektima ističu se: dječji vrtić Srdoči (Rijeka, 2011.), zatim i dječji vrtić na Jarunu (Zagreb, 2006.), jedan od kompleksnijih i prepoznatljivijih u Hrvatskoj, potom multifunkcionalni stambeni kompleksi u gradovima teško stradalima u ratu (Vukovar, 1998. — 2002., Nova Gradiška 1997. — 2003. i Križevci 2004.), crkve i ostali sakralni objekti (Trnje 1994. — 1999. i Dugave 1989., oboje u Zagrebu; te Crkva Sv. Mihaela u Dubrovniku 1987.), kao i mnoge druge građevine. Neki od njihovih uspjeha su i osnivanje Ljetne škole arhitekture u Grožnjanu 1989. (s inozemnim kolegama Cedricom Priceom i Nigelom Whiteleyem), te čak tri nastupa na Venecijanskom bijenalu arhitekture, gdje su 2000. predstavljali Hrvatsku, a sljedećih godina sudjelovali u središnjoj izložbi Bijenala, na poziv kustosa i selektora.

Da im nije bitno mjerilo projekta, nego njegova kvaliteta, svjedoči njihov rad na unutrašnjem i vanjskom uređenju Blok bara na uglu Lopašićeve i Tomašićeve ulice (zajedno sa studijem Fiktiv), čime je uvelike preobražen taj djelić kvarta i udahnut mu je novi život. Jedna je to od bitnih sastavnica pozitivnih promjena u četvrti, u kojima sudjeluju svi koji ovdje žive i rade, a Penezić i Rogina bili su među prvima koji su prepoznali njezin potencijal.

 
 
 
 

POVEZANO

Program bar

Bar Program smjestio se u prostoru bivšeg šarmantnog bistroa Divas. Saša Žerajić, nezaobilazno i omiljeno lice Divasa, koji je ondje radio od otvaranja, odlučio je u istom prostoru realizirati vlastiti koncept.

PULS*AR

PULS*AR je osnovan u prosincu 2013. godine, kao nova postava etabliranih arhitekata s velikim iskustvom stečenim kroz individualnu profesionalnu karijeru od gotovo dvadeset godina. Uz njihovo zajedničko djelovanje vezan je širok raspon različitih koncepata, dizajna i realizacija projekata, čime su zaslužili brojne međunarodne nagrade i priznanja.

Atelier Ane Barbić Katičić

Ana Barbić Katičić kontinuirano, 15-ak godina (od završetka studija na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu), samostalno i skupno izlaže u Hrvatskoj i inozemstvu (Francuska, Belgija, Izrael). Do sada je izlagala 20-ak puta samostalno.

Dom sindikata grafičara

Sindikat grafičke i nakladničke djelatnosti Hrvatske je sa svojih 147 godina neprekidnog rada najstariji sindikat u Hrvatskoj, ali i šire, osnovan kao Hrvatsko tipografičko društvo.

Kreativni centar Ledana

Unutrašnjost bloka u Bauerovoj 19 jedan je od primjera dugogodišnjeg nastojanja za očuvanjem bivšeg industrijskog kompleksa tvornice leda kao prostora od javnog značaja, a protiv pokušaja njegove privatizacije.