Mobile menu button
Design District Zagreb logo
PRETHODNI POST

ANA ŽAJA PETRAK: Kvartovsko okruženje me inspirira, istovremeno se mijenjamo i rastemo

SLJEDEĆI POST

MIKA BULJEVIĆ I LUKA OSTOJIĆ: U Martićevoj volimo gledati mali kaos oko sebe

 

KUNA ZLATICA: Kvart je idealan za način funkcioniranja našeg studija

 

“Četvrt je oduvijek bila vrlo optimistična. Govorimo o čistoj energiji mjesta, jer se ovdje osjećamo ugodnije nego u ostatku Zagreba, pa i Hrvatske.”

Kuna zlatica je osebujni dizajnerski duo koji čine Ana Kunej i Zlatka Salopek. Na domaćoj sceni njihov rad se ističe duhovitim rješenjima, maštovitim likovnim vokabularom, te sofisticiranim cjelovitim tretmanom projekata. Nije pretjerano reći da je njihov stil instantno prepoznatljiv, a kvaliteta dizajna dugotrajna. Zajedno rade od 2006. godine, a pamte se njihovi plakati, vizualni identiteti i drugi radovi za tako različite klijente kao što su Kazalište slijepih, Sveučilište u Zagrebu, Centar za mirovne studije, festivali C’est Is the Best, Animafest i drugi. Izlagale su na dvije samostalne izložbe i desetak kolektivnih (Zgraf 10, Dan D, bijenalne Izložbe hrvatskog dizajna…).

Radovi kune zlatice objavljeni su u petnaestak stručnih publikacija, uljučujući i prestižnu knjigu Best of Cover Design britanskog izdavača Rockport. Budući da Ana i Zlatka u kvartu borave već dugo, potražili smo ih u njihovom radnom prostoru, koji dijele s biroom Matrica arhitektura Zlatkine sestre Zore Salopek Baletić. U razgovoru smo pretresli mnoge kvartovske teme i saznali puno o svakodnevnici ove četvrti.

Kuna-Zlatica_M_Gasparovic_72dpi_8

Zlatka: Ovdje u Vlaškoj smo godinu dana, dok u kvartu radimo… Koliko ono dugo, četiri godine?
Ana: Naš studio je prije bio smješten dijagonalno odavde, točno u Martićevoj.
Zlatka: Ovo je oduvijek bila vrlo optimistična četvrt. Govorim o čistoj energiji mjesta, jer se ja tu osjećam mnogo ugodnije nego u ostatku Zagreba, pa i Hrvatske. Možda je ta pozitivna energija zaslužna što su pročelja zgrada ovdje uređenija nego drugdje, možda je potaknula razmnožavanje trgovačkih lokala i dućana s dušom. Recimo da je recentni razvoj kvarta prošao kroz tri faze: u prvoj su stari lokali propali, da bi se u drugoj fazi dogodio val neprekidnih otvaranja i zatvaranja novih, dok su u sadašnjoj, trećoj fazi, nova mjesta našla svoje stanovnike i stanovnici su pronašli svoja mjesta. Neposredna okolica Martićeve je idealno mjesto za način funkcioniranja našeg studija.

Kuna-Zlatica_M_Gasparovic_72dpi_2

Ana: Da, stvarno je idealno. Mi ti ujutro dođemo u ured, pa malo čitamo mailove i raspravljamo o njima, pa se malo hvatamo za glavu, a tada već pomalo dođe vrijeme ručka. Zatim gledamo što danas nude u Vagabundu, što se jede Kod Šime… Dobro, znamo što ima kod njega, jer smo tamo nekoć non-stop jele, i to godinama, više ili manje uspješno, ali najčešće više.
Zlatka: Kod Šime svi jedu više-manje uspješno. Mi smo im i jelovnike dizajnirale.
Ana: Na prvi pogled se vidi da je te jelovnike prelamao netko tko zna nešto o dizajnu, ali svejedno su nekako čudni. Ne znam zašto više ne idemo tako često Kod Šime, kao daleko nam je… Sada češće idemo u Vagabundo.
Zlatka: To mjesto također ima status institucije. Obiteljski restoran, mama kuha…
Ana: U Vagabondu uvijek svira lagani jazz, što je dosta ludo, jer mjesto ne odaje izgledom taj dojam. Mi volimo lokale u kojima za malo para dobiješ puno dobre hrane.

Kuna-Zlatica_M_Gasparovic_72dpi_1

Pored Zlatkinih i Aninih uobičajenih rituala u četvrti, zanimalo nas je i kako one doživljavaju kontinuirane promjene u ovom prostoru, te što smatraju neophodnim.

Zlatka: Čini mi se da u kvartu ne treba ni na što posebno paziti, četvrt se organski sasvim dobro razvija. Jedino imam problem s kompleksom tvornica Badel-Gorica. To je jedina tamna mrlja na duši kvarta. Premda je proveden natječaj za adaptaciju tog kompleksa, još se ništa konkretno nije desilo… Šteta je to, jer sjećam se kako su tvornice bile oživljene prije desetak godina, to je bilo odlično (kada je u kompleksu mreža civilnih udruga Clubture 2005. organizirala desetodnevnu manifestaciju Operacija:grad, op. a.). Primjerice, tad smo prvi put čule za Sinišu Labrovića, koji je dio dvorišta pretvorio u tor i tamo postavio reality show s ovcama u glavnim ulogama, nazvan Stado.org. Otad se tamo nije dogodilo ništa slično i mi taj kompleks samo gledamo kako propada.

Ana i Zlatka: Sad kad razmislimo, nama tu nedostaje još pokoji prostor za dobar gablec, npr. zdravljak koji bi izgledao više kao noćni klub. Naš poznanik Nikola Hagenauer, zvan Hagi, jedna od legendi ovog kvarta, kupio je prije nekog vremena prostor stare Dione pokraj Doma zdravlja u Martićevoj, i uređuje ga već dvije godine. Sad, pitanje je što će zapravo biti tamo, iako nam se čini da se već otvorilo. Kako bilo da bilo, mi ćemo taj lokal zvati Zdravljak, jer je pored Doma zdravlja; a i zdravljaci su nekoć bili mjesta gdje se moglo dobiti dobar obrok “na žlicu”. Nama ovdje kronično fali juhica i čušpajza.

Nije teško složiti se, jer dobro jelo više uvijek dobro dođe, a kvart već sad ima čvrste temelje za rast u tom smjeru. Još jednom se potvrdila ona stara mudrost da najbolji dizajn ide ruku pod ruku s najboljom spizom. Kad pogledamo kako se kvart razvija, jasno je da nam ugodna simbioza ne gine.

 
 

POVEZANO

Program bar

Bar Program smjestio se u prostoru bivšeg šarmantnog bistroa Divas. Saša Žerajić, nezaobilazno i omiljeno lice Divasa, koji je ondje radio od otvaranja, odlučio je u istom prostoru realizirati vlastiti koncept.

PULS*AR

PULS*AR je osnovan u prosincu 2013. godine, kao nova postava etabliranih arhitekata s velikim iskustvom stečenim kroz individualnu profesionalnu karijeru od gotovo dvadeset godina. Uz njihovo zajedničko djelovanje vezan je širok raspon različitih koncepata, dizajna i realizacija projekata, čime su zaslužili brojne međunarodne nagrade i priznanja.

Atelier Ane Barbić Katičić

Ana Barbić Katičić kontinuirano, 15-ak godina (od završetka studija na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu), samostalno i skupno izlaže u Hrvatskoj i inozemstvu (Francuska, Belgija, Izrael). Do sada je izlagala 20-ak puta samostalno.

Dom sindikata grafičara

Sindikat grafičke i nakladničke djelatnosti Hrvatske je sa svojih 147 godina neprekidnog rada najstariji sindikat u Hrvatskoj, ali i šire, osnovan kao Hrvatsko tipografičko društvo.

Kreativni centar Ledana

Unutrašnjost bloka u Bauerovoj 19 jedan je od primjera dugogodišnjeg nastojanja za očuvanjem bivšeg industrijskog kompleksa tvornice leda kao prostora od javnog značaja, a protiv pokušaja njegove privatizacije.