Mobile menu button
Design District Zagreb logo
 

FILMSKA DVORIŠTA

 
 


15/06/2018, 21:15 - 23:00

Lokacija: Dvorište Stare vojne bolnice, Vlaška 87

Partner programa: Dani hrvatskog filma
Selektorica: Diana Nenadić

Ove godine Dani hrvatskoga filma izlaze s dijelom popratnih programa iz zatvorene dvorane u otvoreni prostor, pa će na platnu, postavljenom u prostranom unutarnjem dvorištu Stare vojne bolnice, projicirati hrvatske kratke filmove o nekim drugim urbanim dvorištima viđenima tijekom minulih desetljeća očima hrvatskih filmaša raznih orijentacija i senzibiliteta. Filmski pogled u dvorište otvara eksperimentalno-dokumentarna “Siesta” iz 1958., avangardista Mihovila Pansinija, a pred njegovom kontemplativnom kamerom dvorišni je prizor viđen očima žene s jednog drniškog prozora. Voajerski užitak s Pansinijem dijeli Tomislav Gotovac, u jednom od eksperimentalno-dokumentarnih filmova snimljenih iz svojega zagrebačkog stana u Krajiškoj 29. U filmu “29” (1967.), bilježeći kamerom fasade kuća, žbuku, krovove, drveće i ljude na svakodnevnim poslovima, vizualno ekspresivnim detaljima povremeno se odmiče od dokumentarizma prema čistoj vizualnoj glazbi. Njegov film izrijekom je posvećen Hitchcockovu Prozoru u dvorište, no ta bi posveta mogla stajati i na špici “Dvorišta” puno mlađeg Saše Podgorelca iz 1993., koji u svojem studentskom filmu, dokumentarnom kamerom zaviruje u živote nepoznatih stanovnika jednog zagrebačkog dvorišta. Nasuprot tomu, Lordan Zafranović u igranom filmu “Poslijepodne (puška)” iz 1967. inscenira razne prizore na balkonima, prozorima i vratima mediteranskog dvorišta u kojem ljetna omara budi istodobno eros i thanatos, dok Hana Jušić oslikava patologiju jedne prigradske obitelji okupljene na zajedničkom dvorišnom roštiljanju u igranom filmu “Da je kuća dobra i vuk bi je imao” (2015). Zoran Tadić zabilježio je pak u jednom od svojih dokumentaraca, “Kašinska br. 6” (1981) nestajanje jednog starog dvorišta okruženog novogradnjama iz socijalističke epohe kada je života u unutarnjim dvorištima zauvijek preuzeo život ulice.

Posebne napomene: Scene iz filmova “Poslijepodne (puška)” (1967) Lordan Zafranović i "Da je kuća dobra i vuk bi je imao” (2015) Hana Jušić