Mobile menu button
Design District Zagreb logo
PRETHODNI POST

DDZ 2018: Posebne ponude u distriktu pronađi uz Mastercard®

SLJEDEĆI POST

DDZ 2018: Odabrani finalisti za Hacking IKEA natjecanje

 

ULICA — TO SMO MI

 

Post festum Design District Zagreb 2016

crazy p

Stanovnici Martićeve ulice i okolice, radnici u četvrti i njihovi posjetitelji, domaći i strani, ujedinjeni su ocjenom da je prvom izdanju festivala Design District Zagreb uspjelo privremeno preobraziti kvart i tijekom četiri dana trajanja ispuniti ga raznovrsnom proizvodnjom kulture, umjetnosti i dizajna.

Od 16. do 19. lipnja ‘zonom Martićeva’ prošlo je nekoliko desetaka tisuća posjetitelja, a lokalna zajednica osnažena je sudjelovanjem u inspirativnom projektu koji ima sve predispozicije da postane kontinuirano gradsko događanje na samom početku ljeta.

Obiman festivalski program uključivao je niz projekata u koprodukciji s lokalnim partnerima, akterima kvartovske kulturne scene, ali i mnogim suradnicima “izvana” koji su prepoznali potencijal četvrti za proizvodnju i promociju kvalitetnog, multidisciplinarnog te inkluzivnog sadržaja. Umjetničko-dizajnerske intervencije i instalacije u javnom prostoru; izložbe u napuštenim i neiskorištenim lokalima te uličnim izlozima; radionice, rasprave i predavanja; predstavljanja novih proizvoda, natječaji, glazbene i književne večeri… Okolica Martićeve pulsirala je aktivnošću koja je kulminirala posljednjeg dana festivala, kada ni kiša nije spriječila posjetitelje i susjede da uživaju u nastupu britanske glazbene grupe Crazy P i Eddya Ramicha, renomiranog domaćeg producenta i DJ-a.

crazyp

Valja spomenuti radost koju je među djecom i roditeljima izazvala monumentalna instalacija Net hrvatsko-austrijskog dizajn-kolektiva Numen/For Use. Postavljena među krošnjama drveća u Parku 100. brigade Hrvatske vojske, bila je neprekidno ispunjena mališanima koji su se verali s kraja na kraj ogromne mreže, ali i odraslima, ponudivši svima alternativnu varijantu gradskog parka. Od palme posađene na križanju Martićeve i Smičiklasove ulice (prema konceptu aktivista i publicista Saše Šimprage), preko Poezije Express autorice Matee Bronić (implementacije pjesništva u uslugu kvartovskih ugostitelja), stambenog naselja za životinje autora Penezića & Rogine i studija Fiktiv, uHackera Dorotee Kutleše (mini-intervencija za poboljšanje svakodnevnice u susjedstvu), pa do velikog murala Zagreb, otvoreni grad? koga je umjetnik Miron Milić naslikao na trošnoj fasadi zgrade u Vojnovićevoj ulici, projekt Mali pomaci, realiziran u suradnji s Gradskim uredom za strategijsko planiranje i razvoj Grada, okupio je desetak projekata kojima su dizajneri i umjetnici promišljali mogućnosti pametnih promjena u svom neposrednom izgrađenom okolišu.

Izložbe poput Privremenog muzeja dizajna kustosice Koraljke Vlajo (u praznim uličnim izlozima na više lokacija u kvartu) i Slike od zvuka u gradu (u Staroj vojnoj bolnici u Vlaškoj) educirale su mnogobrojnu publiku o povijesti hrvatskog poslijeratnog dizajna, odnosno približile su joj iznimne radove umjetnica i umjetnika koji se bave fenomenom zvuka (tzv. sound art). U partnerstvu s tvrtkom IKEA Hrvatska trajno je uređen krov svježe obnovljenog Iblerovog nebodera te mu je povraćena izvorna funkcija mjesta za druženje stanara i njihovih gostiju, u ugodnom ambijentu zelenog vrta. Tijekom festivala, kada je bio otvoren za sve zainteresirane, krov je posjetilo više od četiri tisuće ljudi.

net

booksa

DDZ_Atmosfera u Marticevoj_2_Photo_by_marija_Gasparovic

crosig

ikea urbani vrt

ikea hacking

Treba izdvojiti i privremenu transformaciju Ratkajevog prolaza isključivo u pješačku zonu, ispunjenu festivalskom urbanom opremom za opuštanje i ugostiteljstvo, sustavima Lay-by i Stand-by, čiji dizajn potpisuje studio Grupa. Stoga je Ratkajev prolaz, uz početak Martićeve ulice i Park fra Grge Martića ispred kluba Booksa bio središte društvenog života festivala, pogotovo u večernjim satima kad bi ga ispunili dobra glazba i VJ-ing. Velika fluktuacija ljudi javnim prostorom pokazala je da živo zanimanje za sudjelovanje u kulturi pod vedrim nebom itekako postoji i treba ga permanentno omogućavati. Bilo je tu još mnogo segmenata programa koji su izazivali velik interes građana i turista, a prikupljeno je i puno korisnog feedbacka tijekom radionica Akupunktura grada: Design District Zagreb i Kvartovski stol; dok su se predavanja švedskog dizajnera Erika Olovssona, njemačke dizajn-menadžerice Alexandre Matz i zagrebačkog kolektiva Oaza pretvorila u nadahnute razgovore između predavača i publike.

Ratkajev_prolaz_kao_dnevni_boravak_4_Photo_by_Petar_Santini

owl

radionica

romantique

DDZ_EX_YU_KLASICI_Grupa_gasparovic_dugandzic-75

slika od zvuka

Zahvaljujući partnerima i sponzorima festivala te aktivnoj suradnji s Turističkom zajednicom grada Zagreba i Gradom Zagrebom, tj. Gradskim uredima za strategijsko planiranje i razvoj Grada te za kulturu, obrazovanje i sport, organizatori su uspjeli u namjeri da sav festivalski sadržaj bude besplatan za sve posjetitelje, nadajući se da će tako biti i ubuduće. Uopće, maksimalnom dostupnošću programa, intenzivnom suradnjom s lokalnim partnerima i težnjom za što većom participacijom stanovništva, Design District Zagreb pokazao je svoju inkluzivnost i demokratičnost. Na temelju ovogodišnjeg iskustva i uvida u želje i potrebe publike nastavit će se rad na festivalu i pripadajućim mu projektima, s ciljem razvijanja održivih načina življenja u lokalnom kontekstu, pomoću metoda dizajna, umjetnosti i kulture općenito.

Crosig_Marija_Gasparovic_3 copy

DDZ_Petar_Santini_7 copy

franck

DDZ_radionica_Photo_1_by_Marija_Gasparovic copy

DSC_6083 copy

Središnja ideja projekta Design District Zagreb uvjerenje je da dizajn ima svoju ulogu u socijalnoj koheziji te svojom metodologijom i interdisciplinarnošću može biti itekako koristan u ostvarivanju čim boljih životnih uvjeta za čim više ljudi. Dakako, kultura kotira vrlo visoko u hijerarhiji potreba suvremenog čovjeka, a često ne treba mnogo da bi bila otvorena i uzbudljiva. Oslanjanje na sebe i svoje resurse najčešće je za početak i više nego dovoljno, što pokazuje doseg premijernog festivala.

Design District Zagreb organizirali su Croatian Design Superstore, Dizajn centar Zagreb i Svibanjprojekt u aktivnoj suradnji s Turističkom zajednicom grada Zagreba i Gradom Zagrebom, odnosno Gradskim uredom za strategijsko planiranje i razvoj Grada i Gradskim uredom za kulturu, obrazovanje i sport. Održavanje Design Districta Zagreb u velikoj su mjeri prepoznali domaći i strani brendovi: Franck, HEP, Croatia Osiguranje, Iskon & bonbon i Strongbow kao glavni partneri festivala te brojni drugi sponzori. Jedan od programskih partnera festivala bila je tvrtka IKEA Hrvatska, s čijom suradnjom je realiziran urbani vrt na krovu Iblerovog nebodera te prvo Hacking IKEA natjecanje u Hrvatskoj.

13522814_1723371727913208_2453837040129182585_o

Još jednom, velika hvala svima koji su sudjelovali u prvom festivalu Design District Zagreb!

 
 

ULICA — TO SMO MI

Post festum Design District Zagreb 2016 Stanovnici Martićeve ulice i okolice, radnici u četvrti i njihovi posjetitelji, domaći i strani, ujedinjeni su ocjenom da je prvom izdanju festivala Design District Zagreb uspjelo privremeno preobraziti kvart i tijekom četiri dana trajanja ispuniti ga raznovrsnom proizvodnjom kulture, umjetnosti i dizajna.